2011年12月20日火曜日

クリスマス準備完了? Are you ready for Christmas?


[English]
プレゼントをもらう人たちの反応はどうなのかな?などと頭の中で回していたら、TVでその答えを教えてくれました。18.8%の人たちががっかりしています。ということは八割がた満足している、ということになりますよね。すると、まぁとりあえず何かプレゼントすることには意味があることなのだろう、と納得しました。

ぼくももうそれなりの年齢になりましたから、いろんな場面でのプレゼントに遭遇しています。小は年末年始のお礼の小包から、娘にもらったお手紙までそりゃぁもう千差万別、色とりどりであります。さらにこのTV番組を眺めていると年代別にどんなものが欲しいのかアンケートをとり始めました。結婚相手が欲しい、とか恋人がほしいとか、まぁいくら言ってもかまいませんが皆さん臆することなくインタビューに答えています。

これ自体は結構なことですよね。言論の自由のうちに入るのかどうか考えてもあまり意味はなさそうですから止めときましょう。

一方印象に残っているプレゼントでは、バラの花束と言うのがありました。もちろん恋人へのプロポーズを兼ねたものだったのですが、うらやましいやら恥ずかしいやら、ぼくらの世代でこれができる人間がどれほどいたかしら、と首を捻ってしまいました。確かに時代は変わりました。そして子供たちへのインタビューではレゴのブルドーザというのがありました。たこ焼き機というのもありました。ほんとうに千差万別。日本は想像以上に豊かなんですね、はい。

アマゾンも知ってるんですかね、おもちゃのバーゲン品リストにレゴの楽しい動物園が入ってました。8400円が5099円なのでほぼ4割引、これってかいどくかもしんないぞぉー・・・。

[English]



Last Sunday, I was half day-dreaming in the sun light filled living room wondering how would people respond to the sudden present. It is true "Keep on asking, and you will receive what you ask for. " Well, no, I was not that earnest seeker. But I got answers for my question in the evening. It was a part of TV evening news. To sum up, 18.8% people that had got presents had felt disappointed. Which means that the remaining 80+% of the people feel OK whatever they get.

Yes, you are right. There may be some people who doesn't feel anything. But let's not talk about it for now. Listening to this conclusion I thought that it could be nice to send present anyway.

Being so-so age myself, I have got various present at various situation. The smallest could be the present by courtesy of business to the biggest is the letter from my daughter saying thank you for her 7th birthday present. The TV program had started to interview asking what kind of present people wanted by generation. There were nice replies like; "I want my husband", "I want girlfriend" and etc. Most of them replied no hesitation at all. That's nice. People have changed.

I am not sure if this kind of interview involves the "freedom of speech". I have not brought up these inccident for its discussion, so let's go ahead to talk about presents, OK?

The interview was followed by the question that the most impressive present people had got. There was a girl talking about the bouquet of roses presented in the purpose of proposing marriage. Hey! Japaneses are shy in general. So do I, of course. I wondered how many of my generation could have done this kind performance. My, my. . . . It sure has changed a lot from the my era.

And finally the TV program had started to interview children at a kindergarten. Some said Legos, some said Disneys, som said the Anpanman figures.

There were of infinite variety. Japan sure is the affluent society, I think. Are you ready the christmas present for your kids?

0 件のコメント:

コメントを投稿